אחד האתגרים המרכזיים של בעלי רכב חשמלי היא החשש מהיום בו בגלל חישוב לא נכון של מרחקי נסיעה או תקלה טכנית הם ימצאו את עצמם תקועים עם הרכב החשמלי ללא סוללה. ואין מצב מעצבן יותר מההבנה שהרכב לא מקולקל אלא פשוט לא טעון ואין דרך להמשיך בנסיעה.
אמנם טווחי הנסיעה של כלי רכב חשמליים ממשיכים להשתפר, אך בישראל, ובמיוחד במרכז הארץ, בגלל התחושה שקיימות אופציות טעינה במרחק נסיעה קצרה, רכבים חשמליים רבים נתקעים ללא סוללה.
בנוסף, המציאות בשטח מראה שכמות העמדות הפעילות והתקינות נמוכה בהרבה מאלו שמופיעות במגוון האפליקציות ומפות עמדות הטעינה השונות. עמדות רבות עומדות תקולות, ולפעמים עוברת תקופה ממושכת עד אשר הן מתוקנות על ידי החברה המפעילה ושבות לפעילות.
מרגע שסוללת הרכב מתרוקנת לגמרי, אין דרך להמשיך בנסיעה ודרושה טעינת חירום בשטח או גרירה למוסך.
במאמר הבא נענה ונסקור את השאלה – כמה עולים שירותי טעינת רכב חשמלי בדרכים?
רמז, זה לא זול. עובדת בונוס, ניתן לחסוך בעלויות 😏
מרכיבי עלות עיקריים של שירות טעינת חירום לרכב חשמלי
כדי להבין ממה מורכבת עלות השירות לטעינת חירום לרכב חשמלי, צריך להכיר מספר גורמים מרכזיים שמשפיעים על המחיר:
- זמן הפעילות – שירות טעינה שמוזמן בשעות אחר הצהריים, לילה או סופי שבוע וחגים יהיה יקר יותר.
- מיקום הארוע – מרחק בקילומטרים מהיישוב או כביש ראשי שהיה צריך להגיע אל הרכב התקוע, ומה מצב שביל הגישה.
- כמויות החשמל הדרושות – קיבולת מצבר הרכב ואחוז ההטענה הנדרש להמשך הנסיעה. יותר קילו-ואט שעה חשמל = עלות גבוהה יותר.
- סוג הטענה – טעינה רגילה (AC) או טעינה מהירה (DC).
- זמינות משאית שירות – אם צריך להזמין גרירה והעברה למוסך במקרה של תקלה גדולה.
טווח המחירים לעלות של קריאת שירות סטנדרטית ינוע בין 800 – 1,500 ש״ח.
נתקעתם בלילה של יום העצמאות בעלייה למצפה רמון ואתם צריכים טעינה של 80% סוללה? תתכוננו לקבל חשבון שמן.
טווחי מחירים משוערים לכל KW בטעינת חירום
טווחי המחירים לטעינה ראשונית במקרה חירום נעים בין כמה מאות לאלף ש״ח. לרוב העלות תעמוד על כ 50 ש״ח לכל קילווט טעינה.
כל קילווט (KW) של טעינה מספיק לכ 5 ק״מ נסיעה. לרוב לא נדרשים יותר מ 5 קילווט טעינה על מנת להגיעה לעמדת הטעינה המהירה הקרובה.
ניתן להעריך כך:
טעינה רגילה (AC) עד 25 ק"מ נסיעה:
- עלות טעינה של 3-5 קילווט: 150-250 ש״ח
- עלות קריאת חירום: 800-1,000 ש"ח
- תוספת איזורים מרוחקים / שעות חריגות וימי חג: 200-500 ש״ח
טעינה + קריאת שירות: העלות הכוללת הממוצעת תנוע בין 800 – 1,500 ש״ח.
המחירים עשויים להשתנות בהתאם לחברה, ספק השירות, רמת השירות, סוג הרכב, מצב השטח וכו'.
מומלץ לבעלי רכב חשמלי לוודא מראש את העלות המשוערת. חברה אמינה תוכל לעדכן כבר בשיחה הראשונה על טווח המחירים.
כמובן שקשה להגיד מה יהיה המחיר הסופי המדוייק, אך זו נורת אזהרה כאשר חברה שמתעקשת שלא לתת טווח מחירים בטלפון.
כמה שיטות לחסוך על עלויות שירות טעינה בדרכים
כדי לא לחשוש מ"הלם מחירים" במצב של הזמנת שירות לטעינת חירום, קיימות אפשרויות שונות לחסוך בעלויות השירות:
⬅️ רכישת מנוי חודשי לטעינה ניידת לרכב חשמלי במגוון חבילות
⬅️ לוודא כי קיים ביטוח גרירה במסגרת פוליסת ביטוח הרכב (צד ג׳ או מקיף)
⬅️ תכנון יעיל של הנסיעות והימנעות מהגעה לטווח סוללה נמוך. כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על טיפים והמלצות לשיפור טווח הנסיעה ברכב חשמלי.
⬅️ בדיקות תקופתיות לסוללת הרכב במכוני שירות מקצועיים על מנת לנטר את בריאות הסוללה
בראייה רחבה, הזמנת שירות דרך לטעינת רכבים חשמליים וטעינות חירום הן אירוע חריג ויקר, ולכן השקעה במנוי טעינה לרכב, כיסוי גרירה
וטיפול נכון בסוללה עשויים לחסוך הרבה כסף לאורך זמן.
לסיכום, מה חשוב לזכור בנוגע לעלויות של טעינת חירום לרכב חשמלי בדרך:
טעינת חירום לרכב חשמלי בצד הדרך יכולה להיות כרוכה בהוצאה משמעותית, במיוחד במצבים מסוימים.
אך ניתן לצפות טווח עלויות סביר במצבים שונים וגם להיערך מראש לחיסכון על הוצאה כזו.
בחירה בשירות טעינה מתאים, תכנון נסיעות מושכל וחבילות כיסוי רלוונטיות יכולות לסייע רבות.
לרוב, חברות השירות לטעינת רכב חשמלי בדרך יתמחרו באופן הוגן תוך התחשבות בסוג הטעינה, מיקום האירוע, כמות החשמל הנדרשת וגורמים נוספים. כדי להימנע מקבלת שירות מחברות טעינה לרכב חשמלי בדרך שפועלות באופן לא מקצועי ולא הוגן, חשוב לעקוב אחר הטיפים וההנחיות שהצגנו במאמר.
מקווים שהפקתם ערך מהפוסט. אם כן, נשמח שתשתפו אותו עם בעלי רכבים חשמליים נוספים.
והכי חשוב, שתמיד תהיה לכם סוללה טעונה ודרך בטוחה וצלחה.
לקריאה מורחבת ותכנים רלוונטיים נוספים: